Co stosować na stan zapalny stawów

Co stosować na stan zapalny stawów? Czy istnieją naturalne metody walki z bólem stawów?

Naturalne sposoby na bóle stawów mogą okazać się równie skuteczne jak dostępne w aptece leki, a przy tym dużo bardziej bezpieczne. Jeśli zauważyłeś u siebie pierwsze symptomy lub zmagasz się już z chorobą stawów, zwróć uwagę na poniższą listę. Znajdziesz na niej sposoby, dzięki którym uwolnisz się od bólu i poprawisz jakość swojego życia. Co stosować na stan zapalny stawów? Odkryj 5 naturalnych metod! 

  1. Zioła i substancje organiczne – uzdrawiająca moc natury.

Liczne badania naukowe dowiodły, że naturalne nie oznacza mniej skuteczne. Wręcz przeciwnie. W przypadku chorób stawów w dzisiejszej medycynie stosuje się takie organiczne substancje i zioła, takie jak: wyciąg z kory wierzby (salicyna), ekstrakt z kadzidłowca indyjskiego (kwasy bosweliowe), wyciąg z czarnego pieprzu (piperyna), kurkuma, korzeń żywokostu lekarskiego, korzeń sarsaparilla, czarci pazur, wiązówka błotna. Wszystkie one wykazują właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne. 

  1. Ćwiczenia o umiarkowanej intensywności.

Chodzenie, pływanie, jazda na rowerze, a także tai chi i joga nie tylko pomogą utrzymać odpowiednią wagę, ale także pozytywnie wpłyną na elastyczność stawów oraz wzmocnią mięśnie wokół nich. Warto wykonywać je przez około pół godziny minimum 5 dni w tygodniu. 

Krótka codzienna poranna gimnastyka pomoże także rozgrzać mięśnie i pozytywnie wpłynąć na problem sztywności stawów. 

  1. Zimno – ciepło.

Zimne okłady mogą okazać się pomocne, gdy mamy do czynienia z dużym obrzękiem stawu. Naczynia krwionośne i tkanki ulegają obkurczeniu pod wpływem niskiej temperatury, a organizm zostaje zmobilizowany do produkcji przeciwciał do walki ze stanem zapalnym. Aby wykonać taki okład, kostki lodu należy owinąć ręcznikiem lub ściereczką (dzięki temu unikniemy odmrożenia) i przyłożyć do opuchniętego miejsca na maksimum 10 minut. 

Z kolei ciepłe okłady i kąpiele w ciepłej wodzie łagodzą dolegliwości bólowe i redukują sztywność stawów. Działają poprzez obniżenie napięcia powierzchniowego oraz rozluźniająco na mięśnie. Warto jednak pamiętać, że i zimne, i ciepłe okłady przynoszą tylko doraźną ulgę, nie eliminując choroby samej w sobie.  

  1. Zmiana trybu życia.

Nieodpowiednia dieta także może pogorszyć stan naszych stawów. Przetworzona żywność, nadmiar czerwonego mięsa, tłuszcze nasycone, cukier i sól nasilają stany zapalne w organizmie, warto więc je wyeliminować lub przynajmniej zredukować w swojej diecie. Ponadto pokarmy te przyczyniają się do rozwoju innych schorzeń, w tym otyłości, wysokiego poziomu cholesterolu, wysokiego ciśnienia krwi i chorób serca, które także mogą pogłębić dolegliwości związane ze stawami. Zbilansowane żywienie nie tylko złagodzi nieprzyjemne symptomy choroby stawów, ale także przyczyni się do poprawy zdrowia i wzmocnienia układu odpornościowego. 

Należy także pamiętać, by unikać wykonywania wszelkich czynności obciążających stawy, nie dźwigać ciężkich przedmiotów, a także zrezygnować z uprawiania sportów wyczynowych. 

  1. Komfort psychiczny.

Stres także wpływa na kondycję naszych stawów. Sprzyja powstawaniu napięć w mięśniach, zaciskaniu się naczyń krwionośnych, a co za tym idzie także niedotlenienia tkanek, nasilenia się bólu i stanu zapalnego. Dlatego warto zadbać o codzienny relaks i starać się rozładowywać napięcie spowodowane stresem.  Przyjemna kąpiel, medytacja, wyciszenie się, masaż poprawią nastrój i poztywnie wpłyną na całokształt naszego zdrowia, w tym także na stawy. 

Naturalne sposoby na bóle stawów przyniosą ulgę i sprawią, że zaczniesz cieszyć się życiem na nowo. Gdy nie jesteś pewien, co stosować na stan zapalny stawów, wypróbuj każdą z powyższych metod i odkryj te, która najbardziej ci odpowiadają. Pamiętaj także, aby wszelkie wątpliwości zawsze konsultować ze swoim lekarzem.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Staramy się dostarczyć Ci najlepszą z możliwych obsługę, dlatego używamy ciasteczek 🍪. Przeglądanie naszej strony oznacza zgodę na ich wykorzystanie.